אין מתנות חינם – נטפליקס משנה טקטיקה?

לאחרונה עברה רוח של שינוי במסדרונות נטפליקס, כנראה אחד משירותי הסטרימינג האהובים והנצפים ביותר ברחבי העולם. רוח זו מראה לנו כיום, ששירות. סטרימינג האהוב גמר לשחק משחקי־ילדים. האם הם סומכים על נאמנות לקוחותיהם ומאמינים שתפסו את הגל?

מסך הבית של השירות האהוב עבר שינוי קטן אבל מהותי, שינוי שבו הוסר הכפתור שמדגיש את 30 ימי הניסיון בחינם עבור צרכנים מתלבטים. מדובר בשינוי חד באסטרטגיה ובטקטיקה שבה נטפליקס בוחרת לשווק את עצמה לקהל לקוחות פוטנציאלי שטרם החליט להצטרף. החברה משרתת, כשירות סטרימינג מוביל, מעל 190 מיליון צופים ברחבי העולם. ההתבססות שלהם בשוק העולמי עשויה להסביר את השינוי, למרות ההפסדים שהם חוו מכניסת מתחרים שאילץ אותם להעלות מחירים.

כחלק מהתפשטותה של נטפליקס מארצות הברית לעוד מדינות בעולם, היא איפשרה להצטרף לחודש ימים לשירות ללא תשלום. זו הייתה אסטרטגיה שיווקית שנועדה ליצור המרה מגולשים ללקוחות, באמצעות הצגת ראשונית של השירות. במשך חודש יכולתם לצפות בכל סדרה או סרט שבשירות בחינם, לאחר מכן הייתם מחליטים להצטרף או לא.

הלוגו של ענקית הסטרימינג

סוס מנצח מחליפים?

שינוי בולט באסטרטגיית גיוס לקוחות, כמו זה שאנחנו רואים כעת, נעשה אחרי לבטים רבים. נטפליקס נתנה דריסת רגל ראשונה בשוק הישראלי ב2016, ארבע שנים עברו והשירות ממשיך לצמוח. השאלה המתבקשת כעת היא האם המהלך של ביטול 30 יום ניסיון, עשוי להזיק לעסקים של נטפליקס.

נטפליקס במהלך השנים צמחו לממדי ענק, צברו עשרות ומאות מיליוני לקוחות. אם זאת הם גם צברו הפסדים גדולים בעקבות המעבר העולמי לסטרימינג, למשל בעקבות הקמתן של מתחרות שונות. החברות המתחרות שעד אז נעזרו בהם להפצת תוכן, כעת הפיצו אותו בשלהן ולקחו לנטפליקס מותגי זהב.

מסך הבית של נטפליקס ברזיל

בעיתון הניו־יורק פוסט פנו לנציג של החברה לתגובה. הנציג הסביר כי ״נטפליקס מנסה מהלכים שיווקיים חדשים, זאת על מנת להביא מנויים חדשים ולשפר את חוויית השירות והמשתמש״.

ב192 מיליון מנויים, סוגרים תקופה?

כעת נטפליקס מרגישים מספיק חזקים ללכת עם הלקוחות שלהם, ולסמוך על הנאמנות שלהם. 30 ימי הניסיון היו תירוץ נהדר לנסות שירות חדש, לעשות בינג׳ בסדרות חדשות או לצפות בסרטים. ואם באמת אהבתם? הייתם ממשיכים לשלם את עלות השירות לאורך כל זמן שתרצו.

משרדי החברה | באדיבות: נטפליקס

נראה שהביטחון שלהם בעצמם עלה, הצעדים הגדולים שהם עושים נראים עבורם כמו צעדים מזעריים וחסרי משמעות. הם לא הראשונים או האחרונים שסיפקו ימי ניסיון, אבל השאלה על טיב המהלך תתבהר רק בהמשך. לנו נותר ליצור מנוי, לשלם את מה שצריך, ולהמשיך להנות מהתוכן ומשתי ההבטחות שכן נשארו בעינן – ביטול בכל עת ושירות ללא התחייבות.

תגובת נטפליקס ישראל תמסר בהמשך.

עוד כתבות מגזין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מה קוראים היום?